Digimon ver. WonderSwan
Az egyetlen olyan digimons játék amit egy az egyben lefordítottak angolra. Lényegében olyan mint az eredeti digivice egy kicsit felturbózva, tehát egy harci-tamagochi szerű valami. Egyszerre max. 8 digimonod lehet. Egy digimonnal a következőket csinálhatsz:
- Státusz
- Kajáltatás/Gyógyszerezés(erősítoés)
- Tréning (fokozatosan újabb tipusúakat lehet szerezni)
- Lemosás (ha netán besz*rt)
- "Levél" (rögtön a következő problémás digimonhoz ugorhatsz)
- Lámpa le/felkapcsolása
- Gyógyítás
- Tárgy használat
- Hibernáció
- Kilépés
Ja és lehet csatázni, bár magától müködik az egész. Természetesen a csatában több digimon küzdhet több ellen, sőt van amikor a digimonjaid együt működnek, és egy nagyobb támadást eresztenek meg.
Digimon: Anode/Cathode Tamer
Ez az első digimonos RPG wonderswanra. Eredetileg két játék, de az angol fordításnál már színes, és egyben van. A két játék története lényegében megegyezik, csak más digimonok vannak bennük. Ryot kell irányítani, aki életében először bekerül a digivilágba, és azt a feladatot kapja, hogy megmentse Taiékat, a visszatért gonosz digimonoktól (Devimon, Etemon, Myotismon, Piedmon), és Milleniumontól, aki ezt az egész káoszt okzota. Partnerre már nem futott neki, úgyhogy kénytelen Agumonnal megelégedni, aki sajnos a játék végén visszamegy eredeti partneréhez, és Ryo is visszatér a valóságba.
Digiváltozis nincs a játékban, helyette viszont van egy olyan valami amit Variable tecnikának hívnak. Ilyenkor a digimon "megidéz" egy másikat, és aki egy támadást lead, majd eltűnik. Ilyen variable-eket úgy lehet szerezni, hogy megfelelő digimonokat harcoltasz együtt, és akkor egy idő után az egyikük megtanul egyet.
Még egy fontos dolog van a játékban, ez a "tamelés" (innét is a cím), azaz szelidítés. Csata alatt kell a digiviceodat (Taiét) használni, amivel olyasmi hatást lehet elérni, mint az első sorozat első pár részében, csak sötétfogaskerék nélkül.
Digimon 02: Tag Tamers
Ryo kalandjai folytatódnak, és ezúttal Ken is beszál a partiba. A történet ott kezdődik, ahol az első (második?) film befejeződik. Tai és Matt legyőzi Diablomont, úgyhogy a mega digimonjaik (WarGreymon & MetalGarurumon) jogress (DNA) digiváltozást csináltak Omnimonná. Aki látta a filmet, az tudja, hogy ehhez szükség volt arra, hogy a gyerekek sok emailt kapjanak, ezzel Diablomont lebénítva. Ryo és Ken (még nem digimon császár!) is egyike volt azoknak akik emailt küldtek, és végignézték a csatát. A csata után megjelenik Veemon Ryonak, azt állítja, hogy a partnere, és hogy a digivilágba kell jönnie. Ryo bemegy, ott hagyva az elképedt Kent. Kiderül, hogy Milleniumon valahogy visszajött, és valahogy fel tudta darabolni a digivilágot. Ryonak és Veemonak szüksége van még egy emberre, a nagy csatához. A segítség rögtön érkezik Ken személyében, aki közben megkapja Vormont. (Nem úgy mint a sorozatbeli visszaemlékezéseiben.) Innéttől kezdve felváltva kell irányítani a két szereplőt, akik a végére újra összetalálkoznak, és meg DNA digiváltozás is lesz.
Ebben a játékban már van normális digiváltozás, sőt armor digiváltozás is. Mellesleg az armor tojások ilyenkor még darabokban vannak, hiszen már évszázadok (digivilági idő szerint, ami ugyebár jóval gyorsabban telik) óta nem használták őket. Az ilyen darabokat a városban lévő Centauromonnál lehet összerakatni. Innéttől kezdve lehet őket használin.
A játék végén kiderül, hogy hogyan is lett Ken a digimon császár, de ezt most nem írom le, ha annyira érdekel, vagy játszd végig, vagy keress rá egyéb oldalakon.
Digimon 02: D-1 Tamers
Ryo kalandjainak még mindig nincs vége, most Ken nélkül, de Veemonnal, Wormonnal és Agumonnal együtt. Ez a játék kb. az előző engine-jén készült, ezért a menürendszer, harcrendszer 100%-ig megegyezik. A különbség csupán annyi, hogy ez a játék már szines, és természetesen más a történet. Gennai benevezi Ryot a D-1 tornára , ahol a legerősebb tamerek (digiválasztottak) küzdhetnek meg egymással. Alapvetően négy labirintusszerű arénában játszódik. Mindegyikhez tartozik egy őselem, és egy a négy isten közül. (Akikkel ha jól tudom szintén meg kell küzdeni.) Mikor már azt hiszed, hogy mindenkit legyőztél, kiderül, hogy ez az egész torna egy színjáték volt, hogy felkészítsék Ryot Milleniumon elleni utolsó küzdelemre. Aki mostmár Moon=Milleniumonként, egy kristályba bezárva várja a végzetét. Természetesen most sem úgy sülnek el a dolgok, ahogy kéne. Moon=Milleniumon felrobban, és Ryo örökre eltűnik a világból.
Digimon Tamers: Brave Tamer
Ryo most már véglegesen (?) utolsó kalandja WonderSwanon. Ryo az előző rész végén bekövetkezett robbanás után egy kicsit amnéziásan érkezik meg az ENIAC-hoz. Ahol az állapotára nem túl sok tekintettel lévő gép kitűzi számára azt a feladatot, hogy védje meg őt ZeedMilleniumontól, aki most hatalmasabb, mint valaha. Segítségül megkapja ideiglenes partnerként Monodramont. Akivel az első ENIAC-ot fenyegető digimont le is győzi. Második feladata viszont az, hogy Takatot mentse meg a valósvilágban egy kis csapat Rookie digimontól. Miután Taki megmenekül hálából költsön adja Ryonak Guilmont és a D-arkját. Így most már Ryo megint tud tamelni, sőt már Card-slashelni is. Innéttől kezdve mind újabb, és erősebb digimonokat kell leverni és régi ismerősöket megmenteni, közben persze Ryo is visszaemlékezik mindenre. Aztán a végjátékban ZeedMilleniumon ráereszt az ENIAC-ra egy Takato, Tai és Davis klónt, hogy tönkre tegyék az ENIAC-ot, de természetesen nem sikerül a dolog. Végül Ryo megküzd ősi ellenségével, és a végét megint nem árulom el (Bee) Ebben a játékban a "főhadiszálás" nem Gennai faluja lesz, hanem az ENIAC és közvetlen környéke, ahol hasonló boltok fognak állni, mint eddig csak a 3. szezonhoz aktualizálva. (Pl. az ismerős Nainmon shop-ban most digimon kártyákat lehet venni.) Egy érdekes bolt, ami eddig nem volt, az Jijimoné, ahol digimonjaid tulajdonságait állítgathatod kedved szerint. Pl. egy gyenge de gyors digimonból egy erős de lassú digimont csinálhatsz.
Digimon Tamers: Digimon Medley
Hát akkor eljutottunk az egyik legrosszabb játékhoz, amiről írok. A Medley egy RPG, ami semmi újat, vagy nagyobb fantáziát nem mutat fel történetileg. Ott kezdődik a dolog, hogy a három tamer (Takato, Henry, Ruki) közül egyet kiválasztva, kb 5 percnyi játék idő alatt egy mejdnem lináris pályán sétálva megkeresni az eltünt Calumont, hiszen nélküle nincs digiváltozás. (Már itt is probléma van, mer a digimon partnered ha elég erőt gyüjtött akkor tud digiváltozni.) Meg is találjátok Calumonot, pár Numemon legyőzése után összekötözve, de megjelenik Impmon, és mindhárom tamert digimonostúl egy fura dimenzióba teleportálja (nem tom hogy csinálta), ahol mindenki egy-egy keresztre feszülve lóg, és azt a büntetést kapja, hogy végig kell élnie az első két szezont. Innéttől kezdve a feladat adva van, részletek eljátszása az előző szezonokból (Devimontól MaloMyotismonig). Minden egyes darabocska elött választhatsz 2, 3, vagy 4 szereplő közül, hogy kivel szeretnéd leverni az aktuálist főgonoszt. Miután MaloMyotismont is leverted, a játék kifagy és kírja fekete alapra, hogy "Echo ov". Na most következik a látvány világ, úgy néz ki, valahogy elfelejtkeztek a Bandai-nál arról, hogy a D-1 tamerst hogy csinálták szinesre, mert itt minden egyes sprite (karakter/alakzat földön vizen levegőben) mindössze max 3 színből áll össze, ami legalább spriteonként különbözik. A csata úgy zajlik, hogy ütemre megnyomod az A gombot és ennek megfelelő nagyságút tudsz támadni. Minden digimon két támadást vethet be, egyet ingyen, egyet pedig az eddig megölt digimonokért kapott valamennyi EP-ért. Ezenkívül van digiváltozás is, amit szinttől függően bizonyos EP-ért tudunk megtenni. Ilyenkor az adott csatában nagyobbat is tudunk sebezni. Hibák: Erőbeli aránytalanságok (pl. Patamon lazán lever két támadással egy Leomont). Nincs választható digiváltozási forma, azaz minden pályán csak azá tudsz változni, amit a játék megenged. DNS hibák: 1) Nincs szükség DNS partnere, egeyedül is megy. 2) Wormon megája Imperialdramon, míg Veemon-é I.Dramon Fighter Mode, viszont mindkettő ugyanannyira erős, és ugyananny EP-be kerül digiváltozni rá. A végső bug. A tamerses "keret" történet logikátlan, és nem is illik a sorozat történetén belül sehova.
Digimon 02: Digimon Partner
Íme a másik gyenge RPG amivel játszhatnak az erős idegzetüek. A történet az "egyszerű=nagyszerű" alapon játszódik, ami sajnos nálam nem jött annyira be. Szembetalálod magad Gennai-jal, aki ad neked egy D-3at, és elindulsz kalandodra, az első barlangban felszedhetsz egy digimont a 02-ősök közül (Veemon, Armadilomon, Hawkmon, Patamon, Gatomon) és inéttől kezdve pedig gyilkolászd az egyre erősebb virusokat. Kb. ennyi. Még egy érdekesség, hogy ha van WonderSwanod (kétlem), akkor hozzá lehet kötni egy PlayStationhöz, és akkor a DigimonWorld 2 grafikájával küzdögethetsz.
Digimon Collectable Card Game
Nos hát erről nem kell túl sokat mondani, lényegében a tamerekkel (Takato-tól, Kazu-n és Ruki-n át, egészen Ryo-ig.) kártyázni a japán szabályzat alapján. Kb. 200 különböző kártya van benne. Én még egy poént találtam benne, az az hogy elő lehet belőle hozzni rejtett digimon kártyákat, nem csak úgy, hogy vkitől elnyered, hanem be lehet ütni D-ark kártya kódot (egy hülye karakter - három számjegy). Mivel a dolog teljesen japánul van, ezért ajánlott, hogy beszerezz, hozzá egy érthető nyelvű leírást a kártyákról, és a szabályokról.
Digimon: Battle Spirit
Ebből az igen érdekes akciójátékból három verzió készült, van a Battle Spirit (én ezzel játszottam), a Battle SPirit 1.5, és a Digimon Frontier: Battle Spirit. Az első kettő csak a játszható karakterekben különbözik egymástól, míg a frontisban a játék menet is megváltozott. A játék lényege, hogy egy adott digimonnal meg kell szerezni egy pályán egy adott idő alatt, egy másik digimon "adatait" (kis gömböcskék) úgy, hogy kivered belőle. Az ellenfél sem maradt viszont tétlen, ő meg tőled próbálja kicsalni az adatokat. Időnként beszáll a pályára Calumon, aki elkapja, az digiváltozhat megává egy rövid ideig. Minden pályán van egy "zavaró" digimon is, akit egy ütéssel el lehet távolítani, és akitől ilyenkor egy extra cuccot kapunk, amivel az igaz ellenfelünket sebezhetjük. Ha minden igaz a frontier-esben valahogy lehet szerezni spiriteket, amikkel H-hybrid, B-hybrid, és Ancient (!) szintre lehet jutni. Battle Spiritben szerepel: Guilmon (Gallantmon), Renamon (Sakuyamon), Terriermon (SaintGargomon), Veemon (ImperialDramon Paladin Mode), Wormon (ImperialDramon Fighter Mode), Agumon (WarGreymon), és Sukamon&Chumon (?) BS 1.5-ben szerepel: Az ellőzőek, meg még Gatomon (Holydramon), Patamon (Seraphimon), Gabumon (Metal Garurumon) BS: Digimon Frontier-ban szerepel: Takuya (Agnimon-Vritramon-AncentGreymon), Izumi (Farrymon-Shutumon-AncentIrismon), Koji (Wolfmon-Grammon-AncentGarurumon), Junpei (Blitzmon-Bolgmon-AncentBeetmon), Tomoki (Chackmon-Blizarrmon-AncentMegatheriumon), és rejtve (?) Kouchi (Löwemon-KaiserLeomon-AncentSphinxmon)
Digimon Frontier: d-PROJECT
Egy újabb RPG, ami kb. olyan mintha a Ver. WonderSwant rakták volna össze a BraveTamerrel. Ebből kifolyólag itt jóval nagyobb szerep jut a digimon gondozására, mint eddig. A történet úgy kezdődik, hogy az intro képernyő tele megy mindenféle szines betükkel (azt hinnéd, hogy mindjárt kifagy). Egy szőke srácot kell irányítani a darabokban lévő digivilágban, és közben egy csapat digimont felnevelni. És a rendbe rakott világban végül Cherubimonnal megküzdeni. Érdekes még, hogy van digi-tojást itt nem vásárolni hanem "tárcsázni" kell egy gépből. És a megadott szám alapján kap majd tulajdonságot újdon sült partnered. Talán az egyetlen probléma, hogy a frontiersága abban merül ki, hogy Cherubimon a fő ellen, és hogy néhány spéci kóddal tudsz a kaja gépből előszedni öt különféle H-spiritet, amiket sajna nem magadon, hanem egy digimonodon tudsz felhasználni.
Én egyellőre ennyi WonderSwan játékot ismerek, ha vki tud újabbat szóljon nekem, és én majd írok róla.
Jó szórakozást!
Belzeemon |