Bevezetés: Az első Digimon játék PSX alá. Jellegét tekintve RPG, ellentétben a készítők állításával, akik egyszerű akciónak titulálják. Sebaj, ennyi baj legyen. Vagy netán lenne több is?
Történet: A történet egyszerű. Adott a főszereplő, aki egyszer csak egy szép napon átkerül a Digmonok világába. Feladata? Visszaállítani a rendet File Cityben. Ennyi? Majdnem.
A kezdetek: Minden kezdet nehéz. És minden kalandnak van egy kezdete. És ez bizony ide is érvényes. Kezdetben kapunk egy Digimont aki (a kérdésekre adott választól függően) egy Agumon vagy egy Gabumon. Még elmagyaráznak pár dolgot a városban, és már szabad kezet is kapunk. Mit tegyünk? Kezdetnek érdemes ételt szerezni. Ezt az erdőben is megtehetjük gombakeresés formájában, vagy a ház mögött, ahol a húst termelik, DE minden nap csak egyet kaphatunk, ami kevés lesz (de vehetjük ugyanott pénzért is). Balra egyből a tréninghez szükséges eszközöket találjuk. Használatuk evidens és egyszerű. Ami még fontos, az, az hogy a Digimonunknak vannak adatai is. Lehet majd éhes, de lehet, hogy vécére is kell mennie, álmos lehet, éhes lehet, stb... Hogy egy közelebbit mondjak: Olyan a dolog, mint egy tamagochi.
A szereplők: Adott tehát mi magunk természetesen, és egy Digimon aki úgy változik át, (és azzá) ahogy mi bánunk vele. Leszidhatjuk, megjutalmazhatjuk, stb. De ha nem bánunk vele megfelelően, akkor annak mi látjuk a kárát. És bizony kicsit kínos, ha IN-TRAINING szintről kell felnevelni, mert gondozás hiányában halt meg a Digimonunk (vagy esetleg túl erős volt az ellenfél). Az NPC-k (azaz a nem játékos karakterek) természetesen szintén Digimonok. Vannak, akik csak beszélgetnek, a városon kívül, meg akik megtámadnak (de nem mindenki!). Azok, akiket a városba kell csalogatni, nem feltétlenül mindig a harcot választják. Pl.: Betamonnal csak beszélni kell, Elecmonhoz csak erősnek kell lenni, és akkor megunja a sok rázást, és a tanácsunkra megy a városba, Agumont le kell győzni harcban, Biyomonnal fogócskázni kell, stb. Tehát: Ötletesek.
A grafika: Nos a grafika izometrikus, de legalább gyönyörű. Maguk a helyszínek rajzoltak, ám a szereplők 3Dben vannak. Ami érdekes az, az hogy ennek ellenére nem üt el senkinek a színe. Ami már kevésbé tetszett az a Digimonok megoldása. Mármint a fajtájuk. Ugyanis vannak, akik ugyanúgy néznek ki csak más színt, kaptak és némelyiknek kimondhatatlan a neve. Van itt Patamon lilában, (mármint a narancssárga helyett), ModokiBetamon ami annyiban különbözik az eredetitől, hogy 20%-kal kifakultabb a színe, Aruraumon egy az egyben egy kifakult Palmon, és még sokan mások. De szerencsére azért az eredetiekből is vannak sokan.
A zene: Kellemes a zenéje a programnak, igaz, mint mondtam ez az első Digimonos PSX játék, ezért nem lenne szép dolog egy régit egy újjal összevetni.
Az irányítás: Könnyű. Szerintem ennél többet nem is lehetne mondani róla.
A játékmenet: Hogy is folyik egy átlagos játék itt akkor? Először javasolt a tréning. Nincs nagy tipp, arra hogy mire érdemes fejleszteni, hisz mindegyik fontos. Bár talán a HP és az MP növelése a legalapvetőbb hisz ettől függ a Digimonunk Életereje / Manapontja. De a többi tulajdonságot se hanyagoljuk. Kezdetben a húst se pazaroljuk nagyon. Jobb, ha inkább gombát keresünk, és csak akkor adunk húst a Digimonnak ha az már elfogyott és még mindig éhes (A hússal ellentétben a gombából TÖBBET kell adni neki, hisz az nem nagyon oltja az éhséged de, legalább ingyen van!), de minden nap menjünk húsért is! Továbbá Palmon legyőzése erősen javasolt hisz akkor ő már jobb húst termel és nem mindegy, hogy a Digimonunk mennyi kaját kér és milyen időközönként! A harcnál érdemes felmérni az erőviszonyokat. Igyekezzünk csak egy ellenfél ellen harcolni, mert különben fennáll az esély, hogy gyenge tréning esetén vesztünk és talán még menekülni sem lehet. Persze nem tudjuk mindig kikerülni ezt és néha kötelező több ellenféllel is egyszerre harcolni. Na ezért kell a sok MP és a HP. Mi történik, ha vesztünk? Nos minden kezdődik elölről IN-TRAINING szinten. Hogy ez nem következzen be, sok MP és HP floppyt kell magunkkal vinni és így már jobbak az esélyek.
Emulátor vs. PSX: Nem kell aggódni, amiatt hogy fog e menni a program vagy sem. A Bleem rendesen megküzd ezzel, és gyanítom, hogy a Connectix sem fog csalódást okozni.
Összegzés: Nagyon jó kezdet! A legnagyobb erőssége és gyengéje egyben, egyedül a tréning. Ugyanis ha a Digimon meghal MINDENT, nevelhetünk belé újra és még az értékai is a nullához fognak közelíteni, ami annyit jelent, hogy taníthatjuk újra. De ettől még megéri játszani vele!
Knuckles the Echidna és Nebu |