Bevezets: Elszr is kezdenm egy kis javtssal. Nem tudom, olvasta e valaki mg azt, amit a btateszterek cikkei alapjn rtam, de valami nagyon el lett tolva. Sebaj, most hogy mr n is jtszottam a jtkkal, (na meg ms is :) ) gy biztosabb dolgokat tudok rni. Aki meg nem tudja mirl is, van sz, annak gyorsan elmagyarzom, hogy a Digimon RPG-k utn most egy igen szokatlan mfajra ptette a legjabb Digimon jtkt, mgpedig a verekeds kategriban. Vajon ebbl mi slhet ki? Nos? A vlasz mr itt is van!
Trtnet: Nem kell valami vilgrenget sztorira gondolni. Egyszeren csak a hrom sorozat nhny szerepli (Digimon, Digimon02 s Digimon Tamers) sszecsapnak egymssal, nyilvn abbl az okbl, hogy ki a jobb.
A kezdetek: Mint mindig, termszetesen most is elgg j bevezet vide (akarom mondani eddig a legjobb) szerintem, mr megteremti a hangulatot a jtkhoz. Ez utn mg egyszer gynyrkdhetnk a fcmen s egy Press start button feliratban. Ezen tllpve egy elgg egyszer menbe jutunk (Azaz nincs agyonbonyoltva. Szp, tiszta s rthet. Igaz egy ilyen stlus jtktl el is van vrva). A men a kvetkezkbl ll: '1 player game' (1 jtkos md), '2 player game' (jtkos vs. jtkos rtelemszeren), '???' (1 jtkos mini jtk errl ksbb), '???' (Kt jtkos mini jtk), options (bellts).
1 player game: Egy jtkos mdban kell kzdennk az ellenfl Digimonjai ellen, azaz az egyiket legyzzk, akkor jn a kvetkez. Ami tetszett ebben, az az, hogy NEM kell a teljes grdt vgigcsapkodni. Minden jtk alatt egyszer rszt vesznk egy mini jtkban, ami plusz pontokrt folyik. 2 player game: Kt jtkos md. Ellenttben az ilyen jelleg jtkokkal, itt ez nagyon is lvezetes. Ennek oka az hogy nem csak simn verekedni kell, hanem sok mindenre is figyelni kell (csak gy mint az egyjtkos mdban is). Ezekrl bvebben lejjebb. 1 player mini game: Az aktivlt mini jtkokat tudjuk itt jtszani a gp ellen. rdemes gyakorolni l ellenfl ellen. :) Kezdetben csak egy '???' felirat lthat itt, azaz aktivlni kell. 2 player mini game: Itt mr ketten jtsszk a mini jtkokat. Ez sem lthat alapban csak a '???' felirat. Options: Itt tudjuk belltani, hogy egy harc idre menjen e vagy sem, mon vagy sztere legyen a hang, automatikus ments ki- s bekapcsolsa (javasolt bekapcsolni!), gamepad tkonfigurlsa, ments s tlts illetve jelsz (Hogy mire j azt nem tudom. Mg!).
A szereplk: Miutn kivlasztottunk egy jtkmdot, vlaszthatunk szereplt magunknak. Ezek alapban: Agumon, Gabumon, Wormon, Guilmon, Terriermon, Renamon, Veemon, Patamon s Gatomon. Tovbb lthatjuk, hogy sok, sok mg nem aktivlt karaktert is lthatunk. Nos. Itt jn az egyik negatvum: Ellenttben azzal, amit vrtam, KEVS a rendes aktivlhat karakter. Vajon most mirt mondom hogy kevs karakter? Nos mert a legtbb rejtett karakter a kivlasztott Digimon mega formja. Teht ha valamelyikkel vgigvisszk, akkor megkapjuk a mega formjt is. Hogy ez mirt nem j? Mert a jtkban is t tudunk vltozni erre a szintre. De azrt kapunk ms karaktereket is. Ilyen pl.: Omnimon, Blackwargreymon, Impmon.
A plyk: Hh! Egy sz: LLATI! Egyszeren tletesek. Mint mondtam, figyelni kell a jtk kzben pr dologra. Na az egyik ilyen a plya maga. Elszr is, kt ugyanolyat soha nem fogunk tallni. Van itt rakodgyr, mini arna (kln kivettvel! rmmre mg a PiP (Picture in Picture) effektus is behozhat), jg, kis erd vzesssel, stb... Ltvnyosak. (s akkor mg nem mondtam a fellensg plyjt, ami egyszeren GYNGYR!) Nem unatkoztak a grafikusok s a plyatervezk az, biztos. Na de hogy mirt is kell a plykra figyelni? Nos mert sok csapda s trkk van itt. A jeges plyn pl.: nmelyik jg leszakad, tovbb a jgcsapok is rtalmasak, vagy a vzessnl a legurul kvek, amik rendesen ki tudnak tni a plyrl, a raktrban, ha tele lett rakva dobozokkal, akkor azokat a gp leengedi, s 3 hely van, ahol ilyenkor biztonsgban vagyunk, de van olyan plya is, amelynek nha prgni tmad kedve. Egyszeren szuper! Nem megy a jtszhatsg rovsra az akadlyozs, st! Egy sz mint szz: Ltnotok kell. Lerhatatlan ez lmny.
A zene: Szintn csak pozitv dolgokat tudok mondani! Alig ismerek olyan jtkot, ahol ennyire figyeltek a zenre is. Az els, ami a j benne az, az hogy nem ragadtak le egy zenei stlusnl. A msik, pedig az hogy nmelyik zene mg a sorozatban is helytllna. A harmadik hogy nmely plynl nem ugyanazt halljuk. Ami mg j hr, hogy sikerlt kimsolnom a jtkbl ket (egyenesen a CDrl), gy ezeket majd remlhetleg sikerl feltennem. (Nem kicsi a mretk sajnos).
Az irnyts: Semmi sem rk tartja a monds. s tkletes jtk nincs (s nem is lesz). Mirt mondom ezt? Mert az irnyts mr kzel sem a legjobb. Na nem kell arra gondolni, hogy itt el van szrva, de ezen mg csiszolhattak volna. Ugyanis nha nem fordul arra a Digimonunk amerre mi azt, szeretnnk. No ez nem srn fordul el, de azrt nem kellemes lmny, hogyha pl.: nem oda lvnk, mint ahova kellene. Nem tellett volna olyan sok idbe ezt rzkenyebbre programozniuk a ksztknek. Ez szinte az alapja egy programozsnak. Magval a kezelssel nem lesz bajunk. Van a 4 irny, (fel, le, balra s jobbra), egy gomb a sima tmadsnak, kett a specilisnak, egy az ugrsra (ktszer is lehet ugrani egyms utn!), egy a vdsre s egy a digitlsra.
A jtkmenet: Nos teht. Adott egy plya, egy ellenfl s mi. Amire figyelni kell az 1: A plya, 2: A plyn megjelen krtyk, 3: Az ellenfl, 4: Egy kk kis csk, ami majd ksbb nvekszik a harckzben. Akkor sorban. A plyrl mr elmondtam, mire kell figyelni, gy most nem fogom ismtelni magamat. A krtyk, amik a plyn megjelennek, nha jtkony hatssal brnak. Nha meg nem. Van hrom tzfajta, ezeket rdemes azonnal (s pontosan!) elengedni, mert nem sokig marad nlunk. A plusz az extra pont, a mnusz az levons. A dszes kereszt egybl feltlti a digitlshoz szksges kk cskot, a pont, pedig hullmokkal maga mellet, pedig azonnal tvltoztat, ha villog a 'DIGI' felirat (ez, pedig nem mindig hasznos). Van mg aura, ami vd egy picit, s van olyan is amelyikre egy ts erejig megbolondul az irnyts. Kb.: ennyi amennyinek tudom a hatst. Van mg pr darab, ami nem tudom, hogy mit csinl, taln majd valaki ms rjn. Azok a krtyk, amelyeknek csak a htlapja lthat, azt meg kell tni, hogy felvehet legyen. Mindenesetre nem rdemes mindig a krtykat kapkodni. Az ellenflre val figyelem nyilvn magtl rtetd. A kis kk csk, ami a harc kzben nvekszik, azt jelzi, hogy mikor tudunk digitldni. Ha tele van s egy 'DIGI' felirat is ott virt mellette, akkor az R1 gombra mr vltoztathatjuk is mega szintre a Digimonunkat. De ezzel a lehetsggel van, amikor rdemes vrni. Ja a mega szint all egyedl Wormon a kivtel. a champion szintre emelkedik csak fel, de nehogy valaki lenzze emiatt. Ugyanolyan veszlyes!
Emultor vs. PSX: Egy j tancs! Eszetekbe ne jusson ezt Bleem-el jtszani. Mr ott sejtettem valamit, amikor nem rendesen jtt be a kp. Erre mg szerencsre van megolds, mert az alternatv megjelentst be kell kapcsolni. Eddig ok. A msik, ami alaposan meglepett, hogy mirt vd csak a gp mg a legnehezebb szinten is? Nos mert a Bleem flrertelmez minden tmadparancsot a gp rszrl s csak ezt az egyet, tudja produklni. Tovbb Gatomon mega formban nem tud ugrani. Ekkor jtt vletlenl egy msik emultor tesztelse, aminek a neve Connectix VGS (s mr fent is van az oldalon). Nos eredetileg csak azrt prbltam ki hogy megy-e, olyan gpeken, ahol a Bleem nem. Ment. Ebbl kvetkezett hogy nekilltam tesztelni rajta is a jtkot, s elgg meglepdtem. Ugyanis a Bleembl kiindulva a legnehezebbre tettem a nehzsget s egybl el is vert a gp. Tanulsg: Vagy a Connectixen futtassuk mert ezen hibtlanul megy, vagy egy PSXen. (Az utbbi javasolt!)
sszegzs: Nagyon j jtkot sikerlt sszehozni a BanDai-nak, az 100. Az irnyts s a "szks" karaktervlasztk mellet mg taln a polygon hibt tudom felsorolni, mint negatvum, hisz nha nagyon gyesen keresztl tudunk menni az ellenfelnkn. s ez nha nem szp ltvny. A jelek szerint nhny helyzetben nem csinltak tkzsfigyelst s pl.: mikzben az ellenfelnk kel fel, nha simn keresztlmehetnk rajta. Ejnye! Ennyi, amibe tnyleg bele tudok ktni. Fantasztikus jtk lett ez. Nincs tlbonyoltva, s ha gy vesszk mg mini jtkot is kapunk mell. Taln mg egy trtnet hinyzik nekem mell (vagy csak egyel tbbszr jtszottam az EvilZone-nal. :) )
Knuckles the Echidna (Tovbb ksznet mg Gabunak, Nebunak, Patamonnak.) |